Napi 30 perc séta az egészségért

A napi 30 perc könnyű sétának – lehetőleg tiszta levegőn – rengeteg előnye van. Jótékonyan befolyásolja az érfalak állapotát, a vérnyomást, a fizikai fittséget.

Aki rendszeresen mozog, pontosan tudja, hogy ennek milyen sokféle pozitív hozadéka van. A testmozgás növeli például az érfalak rugalmasságát, segít elkerülni a meszesedést, gátolja a plakkok lerakódását, a magas vérnyomás kialakulását, a trombózist, de számos más érrendszeri problémát is megelőzhetünk általa.

A fizikai edzettség következtében csökken a nyugalmi pulzus, növekszik a szív teljesítőképessége, javul a szövetek oxigén- és tápanyagellátása. Szervezetünk egésze egészségesebb lesz, közérzetünk, életminőségünk javul, energikusabbá válunk.

A rendszeresen végzett, könnyű testmozgás az érszűkületesek számára is nagyon ajánlott – akár már napi 30 percnyi könnyű séta is „csodát tehet”.

A gyógyszeres vagy egyéb terápia pontos követése, az előírt egyéb mozgásterápiás eljárásokon való részvétel természetesen emellett is szükséges.

Ha egy mód van rá, igyekezzünk jó levegőjű helyen sétálgatni – de még a városi séta is jobb, mint a mozgásszegény életmód! 

A napi, rendszeres séta nemcsak diagnosztizált érbetegeknek ajánlott, hiszen ennek során idejében felfigyelhetünk például az esetleges tünetekre  is, amelyeket egy esetleges érszűkület okozhat.

Iratkozzon fel 5 nap 5 lépés programunkra!

Az időben megkezdett kezelés segíthet elkerülni a járásképesség elvesztését és az érszűkület egyéb súlyos következményeit.